Smärtgrupp



I fredags var jag på ett möte som kallades för "utvärderingsmöte" tillsammans med två kuratorer.
Det var ett mycket givande möte. De berättade vilket stort team som jobbar tillsammans i smärtgruppen.
Vad jag kan få hjälp med osv.
Ska få lite mer besked under veckan.


Måste "lyssna" på kroppen och inte köra på för fullt.
En ständig konflikt mellan mig själv och min kropp tydligen. Gäller att hitta balansen (hur nu det ska gå till).

Försöka ta bort ordet MÅSTE.
Jag MÅSTE inte ta en promenad t ex.
Alla MÅSTE ska bort. (Det vore nog bra för alla människor egentligen)
Vi har för mkt MÅSTE i våra liv.
Vi MÅSTE inte arbeta, men vi gör det för att vi vill ha lönen.
Ja, det finns hur mkt som helst att fundera över som iaf inte jag har tänkt på.

Den här veckan ska jag försöka skriva till försäkringskassan att jag kräver omprövning av beslut som det så vackert heter. Omprövning av deras beslut att inte godkänna min sjukskrivning.
Försäkringskassans beslut var att min arbetsförmåga inte är nedsatt pga min sjukdom.
F*n vilka j*a insnöade typer. De påstår de följer socialstyrelsens regler för beviljande av sjukpenning.
Läser man sen på socialstyrelsens hemsida om "arbetsverktyg för sjukskrivning" så står det så fint skrivet där att det endast är rekommendationer. (Det finns om nästan alla tänkbara sjukdomar.)
Försäkringskassan måste ha missat det ordet eller så vet de inte vad det betyder.
Sen får jag även veta att försäkringskassan med den korta! handläggningstid! på 30 dgr inte har tid att läsa igenom journaler, de har bara tid att läsa läkarintyget.
Ju mer jag få veta ju mer ilsken blir jag.
Om jag hade haft en djup depression som orsakats av ständig värk då hade jag utan tvekan fått sjukpenningen godkänd. F*n! räcker det inte med värk i rygg och nacke dygnet runt. Ska jag behöva bli deprimerad också. Jag som alltid blivit förbannad när värken varit som värst. Jag skulle tydligen blivit mer och mer deprimerad. Det är iaf vad socialstyrelsen skriver.
Löjligt, vansinnigt. Jag finner inte rätta orden för vad jag känner inombords. Ilska är inte rätta ordet.

Har hittat många intressanta bloggar om just fibro. Kanske finns det där några tips om hur man ska kunna förändra sin vardag med smärta, trötthet och all ilska.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0