Hundar och MC

Idag är det 1 Maj och jag, Tessan och Nikki var och tittade på alla motorcyklar som körde.
Vissa uppskattade att det var ca 1000-1500 mc. Härligt att se på.

Vi parkerade bilen, öppnade bakluckan och tog ut Nikki.
Då kom en ilsken kärring fram till oss och sa:
"Ska ni ta ut den där ur bilen"? (Hon menade hunden).
Tessan svarade bara Ja det ska vi.
Kärringen fortsatte:
"Min hund tål inte schäfrar och vi har suttit här i två timmar och jag tänker INTE flytta mig bara för att ni kommer med en schäfer. Om ni kommer här så blir det tjafs"
Jag svarade: Det blir inget tjafs från vår hund.
Kärringen: Min hund har blivit påhoppad av en sån där hund som ni har så det blir ett himla liv om ni kommer hit.
Kärringens gubbe tog deras hund och satte i bilen, kärringen gick och hämtade hunden.
Tessan sa till henne: Vi kan väl inte rå för att du har problem med din hund.
Nikki gläfste till lite och ville tydligen leka med andra hundar som fanns i närheten. Dessutom ska hon snart löpa och luktar och luktar överallt. Det här stället vi kom till var helt nytt för henne.
Kärringen såg det och sa: Det är tydligen inte bara jag som har problem med min hund.
VAD sa du påpekade Tessan.
Kärringen gick vidare, Tessan gick efter henne och frågade igen vad hon sa.
Kärringen struntade i oss och gick och satte sig med sin hund i sitt knä. Hon höll väldigt hårt i hunden. Hunden visade ingen som hellst ilska. Den skällde inte ens.
Hur som helst så satte vi oss en liten bit från kärringen och hunden.
Bredvid oss satt en barnfamilj. En liten kille på ca 3-4 år började klappa Nikki. Hon blev så glad så hon slickade pojken i ansiktet och han skrattade. Sen la hon sig på rygg och pojken klappade henne på magen.
Flera andra människor klappade och pratade med Nikki. En kvinna hade tydligen hört tjafset med kärringen, så hon sa högt och tydligt: Du var mig en väldigt elak hund haha. En riktigt gosig och fin hund är du.
Nikki som älskar när ngn pratar med henne la sig igen på rygg med alla fyra tassar i luften.
Jag kolla lite åt kärringens håll och hon tittade hela tiden i smyg på oss.

Ja, det var den 1 maj och en tokig kärring som trodde hon kunde sätta oss på plats bara för att hon inte hade kontroll på sin egen hund. Kanske dags att börja träna hunden eller kanske träna själv. Det är inte alltid det är hunden det är fel på utan ägaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0