Våga erkänna


Jag blir så irriterad när jag hör skryt om hur duktig du är.
Du verkar kunna allt mellan himmel och jord.
Finns det någon mer perfekt människa än just du?


Förmodligen är jag inte ensam om att bli irriterad över sådana människors skryt.

Ibland tycker jag synd om de människorna. De har säkert jättejobbigt på olika sätt.

Våga istället erkänna för andra att du har dina fel och brister precis som vi andra.
Du behöver inte skryta och hitta på lögner för att andra ska se dig.

När  du berättar hur duktig du är och vad du kan osv, så bevisar det istället att du kan egentligen ingenting av det du skryter om.

Det finns alltid mer att lära sig, du blir med andra ord aldrig fullärd.
Våga ta emot kritik och hantera den på rätt sätt, vilket innebär att du ska fundera över varför du fått kritik, vad du gjort för fel, hur kan du göra för att det ska bli annorlunda nästa gång osv osv.

Ja, det är många tankar som rör sig i huvudet ibland och det är skönt att skriva ner det.

Idag ska Marie och jag till Nettan och fika och förhoppningsvis en alltid lika trevlig pratstund.
Sen ska jag hem och ta itu med lite städning. Ett alltför stort hus som behöver städas. Orkar faktiskt inte för ryggen att städa hela huset på en och samma dag, så det blir att dela upp det på hela helgen ist.

Bilen ska tankas idag. Igår kostade bensinen 11.34/l. Hoppas verkligen att priset inte gått upp tills jag kommer och tankar.







 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0