Full fart

Tack Nettan och Marie för trevligt sällskap igår. Extra tack till Nettan för gott kaffe med tillbehör.

Då var det lördag igen.
Veckodagarna bara rinner iväg känns det som.

På fm var vi och handlade och sen iväg och hälsade på hos de yngsta barnbarnen som är sjuka.
Emilia och Elin blev jätteglada när mormor och morfar kom.
Varsin liten chokladbit hade vi med. Gissa om de var fina i ansiktet och händerna efter det godiset :)

När vi kom hem kom de andra två barnbarnen och hälsade på.
Eddie var snabbast till ringklockan. My blev ledsen så då fick jag stänga dörren och vänta tills hon ringde på.
Då såg hon jätteglad ut och ropade -Hej farmor!

Eddie hade fått (en för honom intressant) tidning som han satt och läste vid fikabordet. Han valde tidning i stället för lördagsgodis. My satt och smaskade på sitt lördagsgodis och pratade och pratade.
Att se lilla My när hon pratar på är som att se Lotta på Bråkmakargatan. hehehe hon är en liten kopia av henne både i sättet och utseendet.

Taccos blev det till middag vilket Tessan hade bestämt. Tror tjejerna blev ganska mätta.

Ja, då är den här lördagen snart slut. Jag är rejält trött men lite energi har jag kvar.
Det blir en stund framför TVn tillsammans med min stickning.
Tänk om "gubben" kunde fixa lite kaffe och bjuda på framför TVn.

I morgon är en ny dag och då ska jag banne mig försöka putsa köksfönstren, även ta fram alla pelargonier från garaget och plantera om dem så de får lite fart tills de ska sättas ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0