Stallet

Idag följde jag med Tessan till stallet. Riktig lervälling i hagarna tyvärr, men det är i stort sett likadant överallt just nu.
Mojje bara växer och växer. Det märks när jag inte ser honom varje dag.
Han är så duktig och gör framsteg hela tiden.
Jaspis hon är min goshäst. Om jag ska borsta henne då blänger hon på mig precis som att vad håller du på med. Nej hon vill att hon och jag ska kela istället. Hon böjer ner huvudet lite och sen ska jag klia henne mellan ögonen och på halsen. Då njuter hon.

Häromdagen var Emilia med till stallet. Hon är helgalen i hästarna och älskar att rida. Blir nog att inhandla lite ridkläder till henne när hon snart fyller 3 år.
Hon fick den äran att mocka i lilla Puttes box. Borsta honom tyckte hon också om.
Mamma Linda och pappa Fredrik får nog inhandla en liten ponny till sin dotter hehehe. Kanske även lilla Elin när hon blir större vill rida men nu tycker hon bäst om att titta på hästarna och försöka låta som de gör.

Ledig dag i morgon. Linda ska ut i skogen med Nikki medans jag tar hand om tjejerna. På em ska jag hämta Eddie på frita och My på dagis.
Lite annat kanske jag hinner med också, men det återstår att se.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0