Farmor :)

Kommer ihåg när Eddie fick följa med mig i bilen till stallet.
Han var väl ca 4-5 år och hade precis börjat läsa vägskyltarna.
Vi passerade en skylt det stod 50 på. Då frågade han:
"Farmor hur fort får man köra när det står 50 på skylten?"
Jag svarade att då får man köra så fort som jag kör nu.
Sen kom nästa skylt där det stod 70.Då kom nästa fråga från Eddie:
"Farmor hur fort får man köra när det står 70 då?"
Jag svarade att då får man köra så här fort och gasade lite.
Sen kom nästa skylt där det stor 90.
Då sa jag till Eddie att nu står det 90 och då får man köra så här fort och gasade på igen.
Jaha sa Eddie. Sen pratade vi inte mer om skyltarna.
Några dagar senare åkte han med sin mamma i bilen till Linköping.
Då säger han till mamma.
Min farmor kör för fort det har jag räknat ut.
Hahaha det är mitt goa barnbarn Eddie det.
Nu är han snart 8 år och tror inte han minns den där dagen vi var ute och åkte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0