En liten retsticka

I måndags hämtade jag Eddie på frita och My på dagis.
Jimmy hade glömt att säga att farmor skulle hämta på frita och dagis. Tur att  personalen känner mig.
My hade pratat hela dagen om att farmor skulle hämta henne, men hennes dagisfröken hade ju inte fått besked så hon trodde inte på My.
När sen jag kom så ropade My: Titta farmor kommer. Jaha då hade lilla My rätt iaf sa dagisfröken och log.
Väl hemma så satt Eddie och byggde lego. My ställer sig framför honom med armarna i kors och säger med en riktigt retfull röst:
-Eddie varför gråter du?
-Jag gråter inte, svarade han.
-Jo, det gör du, sa lille retstickan. Sen tillade hon med en ännu mer retfull röst: Längtar du efter mamma?
-NEJ, jag gråter inte och jag längtar inte efter mamma så det så, svarade Eddie.
-Jo, det vet jag att du gör, kom det från retstickan. Men sen tänkte hon lite och sa:
-Jag längtar faktiskt efter både mamma och pappa så det så.
-Lägg av nu My och skärp dig, fick hon till svar.

Efter några timmar kom så äntligen pappa och hämtade barnen.

Det är inte lätt alla gånger att heta Eddie och vara snart 8 år och ha en lillasyster vid namn My som bara är snart 4 år och dessutom en riktig liten retsticka som även hittar på sånger där hon sjunger om Eddie. Gissa om han blir arg emellanåt.

I morgon torsdag är sista arbetsdagen utanför hemmet för den här veckan. Övriga dagar ska jag jobba hemma. Har ett riktigt utmanande jobb att försöka bli klar med nu i helgen. Återstår att se om jag hinner och orkar.

See you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0