Jag vill inte......

Då har semestern gjort sitt intågande och då blir det att åka till landet.
Vad ska man göra där då?
Första dagen blir nog att slappa. Sen börjar det så smått att krypa i kroppen och jag måste ha nåt att göra.
Grönsakslandet ska rensas. Inte stort så det tar kanske några timmar. Sen då?
Ja, storstäda hela huset, vilket inte heller tar så lång tid eftersom det inte är så stort.
Då har det gått kanske 2 dagar. Vad ska jag göra sen?
Jo, jag har bestämt att en och annan möbel ska lämna huset.
Äta, diska, fika, diska, äta, diska osv osv.
Ett och annat tv-tittande blir det väl också.
Oavsett vädret så finns det inte så mycket annat att göra på landet. Sola? Nej, vara i solen men inte ligga still och bara sola.
Ta bilen och åka 5 km (enkel resa) till affären och köpa en tidning, något annat går inte att köpa för det är svindyrt.

Nej, jag funderar starkt på att sälja detta fritidshus faktiskt. Jag har ingen lust längre att tillbringa hela semestern där. Åka båt tycker jag inget vidare om, har aldrig gjort det.

Vill göra något annat. Jag vill åka någonstans och se något annat, men då får jag väl åka själv. Kanske jag gör.
Men, egentligen har jag ju bara två veckors semester den här sommaren så jag får väl stå ut denna sommar igen som alla andra somrar.

Nej, så f*n heller. Nu ska jag göra revolution på landet det är en sak som är säker.
Jag vill också ha ledigt på semestern. Jag vill inte hela tiden laga mat, diska, fixa fika osv.
En diskmaskin vore inte så dumt. Bygga om köket så det blir mer lättjobbat. En pool kanske?
Ja, det är mycket jag skulle vilja ändra på om jag ska ha det kvar.
Får vänta ett tag till innan jag tar beslutet vad som ska göras med landet. Sälja eller ha det kvar.
Usch jag har funderat i flera år hur jag ska göra, men tyvärr har jag väl alla i familjen emot mig.

JAG VILL INTE ÅKA TILL LANDET!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Lena!!



Hittade hit via Millans blogg..

Du..ang landet...ta ledigt från disk, mat & annat trist...de andra får fixa...annars får du hota med försäljning..... ;-)

Skämt & sido...det är ingen semester när kök & sådant är av mindre storlek & utan "moderna" hjälpredor... Oftast har man många på besök & då blir det ju icke mer lättjobbat!!

Jag tycker du är värd en diskmaskin & en STOOR pool där du kan ligga i skuggan & läsa en grym bok & bli serverad av andra... ;-)

Må gott & njut av din semester!!

// Jenny

2009-07-06 @ 22:17:31
Postat av: Anonym

Där försvann all info jag la in....

Forell va det förstås!!



forell.nu

2009-07-06 @ 22:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0