Lördag

Då var det lördag IGEN!!
Ibland hinner jag inte riktigt med i veckan och vips är det lördag igen.
Igår var jag på min morbrors begravning.
Några av mina kusiner var också där. Konstigt att vi bara träffas på begravningar inom släkten :(
Kusin Barbro från Stockholm hade sagt till sin chef att hon ville vara ledig eftersom hon skulle på "släktträff".
Hennes chef tyckte det lät trevligt tills hon sa att hon skulle till en kyrka och träffa släkten. Då fattade chefen tydligen vad det var frågan om.

Vi är många kusiner och det vore faktiskt roligt att ha en kusinträff med resp. eller varför inte en stor släktträff?
Det tål att tänka på. Nu är vi ju stor släkt så släktträff är inget man ordnar över en helg.
Snabbt räknat är vi 16 kusiner med resp. Sen har ju alla barn och några av oss har även barnbarn och den äldsta kusinen har även barnbarnsbarn.
Alla kusinerna är från 38 till 64 år gamla. Så vi är ordentligt utspridda i åldrarna.

Ja, det återstår att se om någon av de äldsta vill ta tag i och fixa en kusin- eller släktträff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0