Den här veckan

Då var det nästan slut på den här veckan.
Hade räknat ut att jag skulle göra en massa saker här hemma, men det blev inte så :(
Än en gång så blir jag arg på mig själv som räknar ut vad jag ska göra osv.
Det blir iaf inte så i slutänden.

Funderar en hel del på vad för sorts människor det finns i vårt samhälle egentligen.
Läser och hör nästan dagligen om olika brott. Alltifrån mord till bedrägerier.
Vad rör sig i huvudet på dessa människor? Mord! Hur kan man ta livet av en medmänniska?
Bedrägerier! Jag kanske är naiv, men att syssla med bedrägerier av olika slag är inte normalt.
Samhället är fullt av psykopater, mytomaner, mördare, ekobrottslingar mm mm.
Sätt alla stollar på en öde ö med vatten och bröd i ett stort militärtält.
Nej förresten, det är inte tillräckligt straff.
En stor psykisk undersökning och sen placering i en isoleringscell.
Låt aldrig dessa människor komma ut i samhället igen.
Jösses vad nya jobb det skulle skapa förresten. Det skulle behövas massa med kriminalvårdare.
Kanske ngt för regeringen att tänka på.
Anställ fler inom polis och rättsväsendet som kan reda ut alla brott, sen fängelse, och vips så har vi blivit av med nästan alla brottslingar samt skapat enormt många nya jobb till våra fängelser.
Hahaha det vore nog inte alltför tokigt.
Jag kanske ska sadla om och bli politiker ist för det jobb jag har idag?

Ikväll ska jag på tjejträff. Det ska bli kul för det är länge sen vi träffades.
Väntar på att Nettan ska komma och hämta mig för det är hon som är chaffis ikväll :) YES!!!!
Nästa gång är det nog min tur att köra.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej! Kul att du också har en blogg. Min adress: nettanjg.blogg.se. Kram

2009-02-21 @ 13:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0